FAQ - Ofte stillede spørgsmål


Får vi en kontrakt?
Ja! Vi laver en bekræftelse med alle relevante oplysninger, herunder dine og pianistens kon- taktoplysninger samt spilletidspunkt. Vi gør det normalt via e-mail, men I kan sagtens få en papirudgave, hvis I ønsker det.

Hvornår møder pianisten op?
Pianisten møder op i god tid, typisk en time inden han skal spille, hvis han selv skal have klaver med. Ellers ca. en halv time inden.

Ser pianisten nu ordentlig ud?
Ja, vores pianister møder op velsoigneret og i pænt tøj.

Drikker pianisten alkohol?
MiddagsPianist.dk har ikke alkoholforbud, men vi har en regel om, at vores pianister altid optræder ædru.

Spiller pianisten på opfordring?
Joooh...sådan da! Hvis det falder indenfor pianistens stil, spiller han gerne på opfordring, men det skal selvfølgelig være i overensstemmelse med kundens ønsker.

Har pianisten selv klaver med?
Det bedste er, hvis der på feststedet står et velstemt og velspillende klaver el. flygel. Hvis ikke det er tilfældet, medbringer pianisten et godt el-klaver (ikke at forveksle med et el-orgel)

Kan pianisten spille med på omdelte sange?
Ja! En pianist fra MiddagsPianist.dk spiller med på fællessange. Vil du være helt sikker på, at pianisten kan alle sangene, så bed gæsterne om at kontakte toastmasteren i god tid, så denne er orienteret om evt. festsange, som skal akkompagneres af pianisten. Vi sørger altid for, at pianisten og toastmasteren kontakter hinanden 1-2 uger inden arrangementet - og også på selve dagen.

Sætter pianisten gang i festen med ”Sejle op ad åen”, ”Himmelhunden”, ”Fiskeren Fra Hvide Sande” osv.?
Nej, det gør han ikke! Det er ikke vores stil. Pianisterne fra MiddagsPianist.dk tager ikke selv initiativ til fællessange o.lign.

Hvordan foregår betalingen?
Betalingen foregår normalt kontant (ikke check) på selve dagen, senest når pianisten er klar til at køre hjem. I får selvfølgelig en kvittering. Der kan også forudbetales via bankoverførsel.

Kan vi få pianisten til at fortsætte med at spille, hvis arrangementet er forsinket?
På kontrakten står anført, hvor længe pianisten skal spille, samt et sluttidspunkt. Ønsker I musik udover dette, koster det ekstra. Normalt skriver vi en timepris på kontrakten. Ellers aftaler I det med pianisten på stedet.

Pianisten skal selv have klaver med, og festen foregår i et lokale på 2. sal. Kan pianisten selv transportere sit udstyr derop?
Hvis der er trapper mere end en etage op eller ned, skal pianisten vide det i forvejen. Der skal så være en hjælper til at tage ved pianistens udstyr. Ellers koster det ekstra. Det samme gælder, hvis der er meget smalle trapper, eller hvis han ikke kan parkere sin bil i umiddelbar nærhed af festlokalet.

Kan vi nu være sikre på, at pianisten kommer?
Ja! Vi laver en skriftlig, bindende aftale. Skulle uheldet være ude, at den bookede pianist bliver syg, så vil vi normalt nemt kunne finde en kompetent erstatning, da vi er så mange pianister samlet her. Mærkelige, obskure undskyldninger vil du kun opleve, når du hyrer en billig pianist.

Hvor i landet spiller pianisterne?
MiddagsPianist .dk dækker hele Sjælland, Jylland og Fyn, og er repræsenteret i bl.a. København, Odense, Århus, Aalborg, Esbjerg, Herning, Kolding, Holstebro, Haderslev, Hobro, Skanderborg, Roskilde m.fl. Pianisterne bor i de større byer i landet og kører gerne. Så næsten ligegyldigt hvor i landet festen holdes, kan vi levere en dygtig og kompetent pianist til festen.

Vi har selv klaver. Kan pianisten spille på det?
Ja, hvis det stemmer og er i nogenlunde stand. Kontakt evt. klaverstemmer JH Piano for et eftersyn eller en stemning.